Wat is beter, SEO of PPC?

Voordat je selecteert, moet je het verschil tussen SEO en PPC begrijpen. Elke ondernemer beslist welke het beste is voor zijn bedrijf. Beide expertises zijn onderdeel van de gehele zoekmachine marketing.

SEO staat ook bekend als Search Engine Optimization, terwijl PPC staat voor Pay Per Click en beide een belangrijk onderdeel zijn van Search Engine Marketing. Als PPC Consultant heb ik ervaring met beide. Laten we de verschillen eens nader bekijken:

Mogelijk moet je voor beide betalen, maar SEO is wellicht de goedkoopste SEO- optie:

  • SEO is gratis (niet echt), u betaalt meestal iemand die voor u werkt
  • SEO vereist veel werk, het is niet eenvoudig om bezoekers te genereren, aangezien iedereen met vergelijkbare diensten of producten zoals die van u met u concurreert om dezelfde zoekwoorden en verkeer
  • Je moet inhoud van zeer hoge kwaliteit op de website hebben, de website moet gemakkelijk te navigeren zijn en snel laden
  • SEO houdt ook in dat je je website aanmeldt bij zoekmachines en veel directories en backlinks genereert vanaf een goede website, wat goede websites meestal in rekening brengen

PPC:

  • Meestal begin je vanaf het begin te betalen, meestal betaal je per ontvangen klik op de website
  • Het inhuren van een PPC-consultant of Google AdWords-beheerservice, hoewel niet verplicht, zal de resultaten versnellen

Bij SEO duurt het meestal 4-6 maanden om zoekmachine marketing resultaten te zien. Dit is meestal het geval, ongeacht welke bureaus u proberen te verkopen, er is geen snellere manier om het (legaal) te doen. Advertenties beginnen met het genereren van verkeer zodra je begint en zijn van kracht totdat je geen budget meer heeft

Beide zijn zeer belangrijke aspecten van zoekmachine marketing. Als je er echter om welke reden dan ook een moet selecteren, moet je altijd beginnen met PPC en er vervolgens een naar SEO verplaatsen. PPC zal je onmiddellijk de gewenste resultaten geven (mits correct afgehandeld) op het moment dat uw SEO-strategie of -plan van kracht is.

Geef een reactie